Ett liv i vitt

Vit är klänningen, vita är molnen som susar förbi nångonstans högt över flaket.
Hon står där mitt i skaran, med en flaska champagne i ena handen. Glad och fri.
Men har ingen aning om hur framtiden kommer att se ut.

Vit och kal är lägenheten, vit i ansiktet blir hon av tanken;
Jag är vuxen nu, stor nog att bo ensam och betala räkningar. Ansvarsfull och livrädd.
Men har ingen aning om hur framtiden kommer att se ut.

Vit är sandstranden, vit är hans T-shirt.
De går bredvid varandra i vattenbrynet, hand i hand. Kära och levande.
Men har ingen aning om hur framtiden kommer att se ut.

Vit är brudklänningen, vit är kyrkan som tonar upp sig bakom brudparet.
Han ler mot henne, hon ler tillbaka. Nervösa och lyckliga.
Men har ingen aning om hur framtiden kommer att se ut.

Vita är sjukhuspersonalens rockar, vita lakan och väggar.
Det lilla livet ligger i hennes famn, han sitter bredvid. Tårögda och utmattade.
Men har ingen aning om hur framtiden kommer att se ut.

Vit är villan, vita är blommorna på körsbärsträdet i trädgården.
Familjen travar upp för trappan, låser upp dörren. Nyfikna och hoppfulla.
Men har ingen aning om hur framtiden kommer att se ut.

Vitt har hennes hår tillslut blivit, vitt är även hans skägg.
Det gamla paret står tätt intill varandra, sonen vinkar glatt från studentflaket.
Han förväntansfull och planerande.
Dom nostalgiska och oroliga.
Men fortfarande har ingen en aning om hur framtiden kommer att se ut.


På måndag börjar jag gymnasiet, och som sagt;
Jag har ingen aning om hur framtiden kommer att se ut.
Hjälp.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Med tanke på hur bra du skriver så har du en rehjält festlig framtid, Lina! Se fram emot två år med baconet ;)

2007-08-23 @ 02:50:19
URL: http://johannatakeabow.blogspot.com
Postat av: Amelie

Jag är nu ditt största fan!
Jag älskar det du skriver, och det är så himla sant, ingen vet hur framtiden kommer se ut.
Älskar dig gumman <3

2007-08-24 @ 21:59:04
URL: http://uglybear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0