Och hon föredrar fortfarande apelsiner.

Tänk att en person vandrar in i ens liv, stannar ett tag, bosätter sig...
Även om det kanske bara är tillfälligt.
Tar efter ett tag semester, men kommer såklart "hem" igen, för att sen göra en ny resa, denna gång  är det kanske för alltid.

Men vissa personer kommer tillbaka, även fast man tror att dom flyttat för gott, knackar dom på dörren för en snabbvisit. Eller kanske för att stanna en stund, kanske för alltid.


Jag var 7 år, hon var min vän. Kanske min allra bästa vän, i alla fall en av dom som toppade listan på val av kompis att leka med efter skolan. Och det gjorde vi, så gott som varje dag.
Till slutet; hon bytte skola, vilket resulterade i att vi tappade kontakten helt. 
Vännen min  begav sig alltså iväg på en resa, hon reste ut ur mitt liv. Jag var ensam kvar,
utan en aning om hennes hemkomstdatum.

Åren går, personer kommer och går in och ut ur mitt liv. Vissa stannar.


Lite smånervös var jag allt, det var den stora dagen. Idag skulle jag bli snygg, tandställningen skulle bort. Far min erbjöd sig som sällskap i väntrummet, Tack men nej tack. Jag är stor flicka, jag klarar mig själv. 
Efter tio minuter ensam i det lilla rummet smyger sig ratlösheten på, har underhållt mig alldeles för länge med att beundra snöflingorna utanför fönstret. Så öppnas dörren...
In kommer Hon, som en bekant räddande ängel. 
Idag var det dags för landning, hemkomsten, nu har hon anlänt.
Vi firade inte med tårta och ballonger..
Bara ett långt samtal, minuter som snabbt rullade förbi och blev till en timme.
Vi tog sedan adjö för denna gång.

Hon har flyttat ifrån mig, men ibland knackar hon på min dörr.
Ett hej, ett kort samtal, en blick, ett leende
Någon gång ibland.

Ikväll var hon här igen

Kommentarer
Postat av: Amelie

Det här var Fruktansvärt Vackert!! Lilla underbara söta Du!!
Jag önskar att du skrev om mig, en del passade in, men jag vet att du inte skrev om mig. Men jag är ändå glad att du skrev det! Jag Älskar det! Fullkomligt Älskar det!
Du är en fantastisk inspirationskälla! Du får mig att bli som en regnbågsfontän; sprudlande, fuktig i ögonen och sådär härligt sprakande och färgrannt luddig.
Ursäkta om jag låter som en hel kanna Flummig, men du gör mig glad och inspirerar mig!!
Puss älskling!

2007-08-21 @ 20:40:55
URL: http://uglybear.blogg.se
Postat av: Lisa F

Apelsiner kan jag aldrig tröttna på, inte gamla minnen heller :)

2007-08-26 @ 22:13:50
URL: http://lyckofant.blogg.se
Postat av: Rebecca O

Måste säga att du skriver väldigt bra =) Lisa du pratar om? Fått kontakt med henne igen? :)
Har börjat läsa din blogg varje dag nu, riktigt roligt, fortsätt skriv! :D

2007-09-17 @ 19:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0