fredagen

kom hem vid tvåtiden efter slapp skoldag, brände en skiva med "städmusik" som fick spelas högt på stereon medan det var familjestädning av huset. Städmusik är främst The Strokes, men eftersom jag kände för att göra en blandskiva består den även av fartiga och trallvänliga låtar från artister som Timo Räisänen, Almedal, Babyshambles, Bob Hund, Florence Valentin, The Hives, [ingenting] med flera. Tillochmed en Justicelåt kom med.

Vid sexsnåret var det träff hos Carro, där befann sig även Lotta, Marie, Johanna och Bella. Samt Carros lillasystrer och lillebror med kompis. Mycket mysig men övertrött kväll bestående av våfflor, mys, prat och skratt. Många samtal cirkulerade kring fenomenet skabb, hur smittas man egentligen? Och en del andra opassande samtal, när lillasyskonen spetsade öronen lite extra noga och såg till att befinna sig med oss i köket är det tur att Bella är mästare på charader.

Efter en 45 minuter lång vistelse utomhus i kylan väntandes på bussen kom den äntligen, jag kramade flickorna adjö och begav mig hemmåt i natten. Efter en konstig och bitter vecka var jag äntligen glad men trött och kröp lyckligt ner i sängen, vaknade ca 10 timmar senare av andningsnöd pga igentäppt näsa. Såklart man ska dra på sig ännu en förkylning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0