God Jul

Stressade på julaftonsförmiddagen iväg till min kusin och hennes familj för att fira jul utanför hemmet för första gången i mitt liv, det kändes knasigt. Där gick jag från att vara barn till "vuxen", jag skippade att se Kalle Anka och satt istället kvar vid matbordet och åt mindre god julmat. Jag fick även så "få" julklappar att jag kan hålla reda på vad jag fick, jag fick lika många som min pappa. Jag hade inte heller skrivit någon önskelista i år, och knappt önskat mig något. Så det blev en del överraskningar, vilket alltid är roligt.

Jag fick 600 kronor, de ska sättas in på banken som festivalbidrag, och ett par höga cheap monday-jeans av mormor. Av kusin med familj fick jag ett biobesök, sånt kommer alltid till användning. Den mest oväntade julklappen från föräldrarna var ett munspel, som jag tydligen fick för att jag hade fått ett i julklapp när jag var 2 och då sprungit runt och spelat på med stor entusiasm. Sen fick jag en ny digitalkamera, vilket var det enda jag riktigt önskat mig eftersom mina föregående har gått sönder (närmare bestämt 3 stycken kameror under loppet av 2 år). De gav mig även en skillad väckarklocka med fågelkvitter och en så kallad soluppgång, verkar som min familj har tröttnat på att säga åt mig att gå upp 52 gånger varje morgon. Sist men inte minst, eller jo, kanske minst men rättså bäst när man sitter ensam och uttråkad på julafton; en bok om kent. Min mamma räddade omedvetet min eftermiddag med att hitta boken och få för sig att ge den till mig i julklapp, jag spenderade större delen av tiden efter julklapssöppningen djupt försjunken i boken.

Väl hemma igen tittade min gode vän Jesper förbi med sin mor, det blev sällskapsspel, pepparkakor och glögg. Det var nu glädjen och skratten som ska finnas på julafton bestämde sig för att anlända, jag for några år bakåt i tiden och blev påmind av hur en jul ska vara.

Efter flera timmars mys vid köksbordet ringde Sundbergarna, dom hade bestämt sig för att dra ut på äventyr vid midnatt och ta med mig; till kyrkan. Det var min första frivilliga midnattsmässa, det var mysigt.

Nu är julafton över, och detta var min materialistiska och ointressanta berättelse om den.

Tack för alla söta jul-sms!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kentboken var min bästa =)

2007-12-25 @ 14:34:36
URL: http://meandmusic.blogg.se
Postat av: Angelica

Det lät som en bra julafton :) Spec. jämfört med vår som gick ut på att alla gjorde de som dem hade lust till, sedan åt vi julmat och öppnade paketen och gjorde sedan de vi hade lust till, alla var för sig..

2007-12-25 @ 19:04:11
URL: http://drmmen.blogspot.se
Postat av: Amelie

Hoppas du hade en underbar jul sötnos!
Måste bara påpeka att när jag berättar för min mor om din väckarklocka kommer hon att bli GROVT avundsjuk på lilla du.
Och min andra grej.... VAR DET BARA JAG SOM LA MÄRKE TILL ATT DOM SA SATMARA PÅ KALLE ANKA PÅ JULAFTON?!!??!
Jag måste quota: It's a maaaad world! (8)

2007-12-27 @ 00:24:59
URL: http://uglybear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0