How to save a life

Jag hade länge önskat mig att få träffa de där personerna som var som jag, skaffa vänner som såg på livet på samma sätt som jag gjorde. Jag hade såklart redan en sådan, det var hon och jag mot världen. När vi kämpat oss genom år av skolpressberg och irritationssnår fann vi slutligen våra reskamrater, de ville följa oss en bit på vägen genom denna djungel kallad livet.

En liten grupp av olika människor som skrattade tillsammans, alla med olika egenskaper och personligheter. Varje person fick sin del att ge till gruppen, tillsammans blev vi oslagbara. Under en hel sommar skrattades det, det sjöngs sånger, berg blev bestigna, gungor lämnades och stod ensamma kvar med en lätt gungning, vi gick hand i hand längs med stockholms gator.


Vi tände två ljus i parken bakom Skinnaviksberget, vi använde tändstickor för att tända det lilla stearinljuset som skulle ge oss belysning under natten. Vi använde våra hjärtan för att sätta fart på den långvariga lågan av vänskap.
Sommarnatten fylldes av gitarrplink och skrål om hur man räddar ett liv,
den kvällen räddade en del ur ett liv.

Kommentarer
Postat av: Dan

avgjort bästa bloggen nånsin!

2007-12-05 @ 08:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0