Idag mötte jag Strindberg

Dagen bestod av sängliggande, kvällen bestod av ett biobesök. Filmen hette "Tillsammans är man mindre ensam" och var riktigt gullig. Natten bestod av nyårsplanerande och morgondagsplanernande.
______________________

Inom loppet av en månad har jag träffat en rockstjärna och en manusförfattare, på tunnelbanan.

Den första berättade om hur han en gång i tiden hade haft chansen att spela med Europe, han lät oss få höra hans mindre vackra stämma och vi dolde våra flin när han trummade helt i otakt med händerna mot låren. Han talade antagligen osanning, men han berättade om sin dröm och avslutade med frasen "om jag inte hade börjat knarka..."

Idag satte sig en man bredvid mig på tunnelbanan, han berättade om att han var påväg till en finrestaurang för att spendera aftonen. Sen kollade han ner på sina kläder, och påsen mellan benen. Mannen förstod att vi hade insett att han inte alls ska någonstans fint, så fortsätter med att istället berätta om sitt pantburksplockande och säger "en gång gick jag in på krogen med mina burkar och beställde två öl, sen såg dom sopsäcken brevid mig och körde ut mig. Men jag har varit manusförfattare, eller jag är manusförfattare. En dag ska jag till Hollywood, då får dom se att jag kan bli lika stor som Strindberg. Har ni sett Greven av monte cristo? Det är en berättelse om mitt liv"

Den oskyldigt dömde Edmond Dantès, som suttit fängslad i 14 år, förväxlas medvetet från dennes sida med en avliden fånge, och lyckas fly ur fängelset. Den avlidne avslöjade innan sin död platsen där en berömd försvunnen skatt skall finnas, nämligen på ön Monte Cristo, och när Dantès lyckats fly hittar han den, utnämner sig själv till greve av ön, och gör till sin livsuppgift att grundligt hämnas på dem som fick honom oskyldigt fängslad.

Kommentarer
Postat av: Anton

Vilka människor, haha. Den där manus författaren på minner mej om en novell av Anton Tjechov som hette En dramatiker. O Greven av monte cristo en as bra :)

2007-12-29 @ 13:26:08
Postat av: Anonym

www.myspace.com/aerialmusic www.myspace.com/youthandstudenttravel

Rachel´s är bäst just nu,

2007-12-30 @ 03:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0