Inget för givet

På besöket i Huskvarna för nån helg sen mötte jag och Marie två vänliga själar, det finns för få såna nu för tiden.

Vi träffade dessa två Jönköpingsbor i konsertvimlet, efteråt när vi berättade om det enorma problemet att ta sig till hotellet erbjöd de oss en plats i bilen, eller minst ett telefonnummer om vi behövde hjälp att orientera oss i staden. Mot alla odds lyckade vi ta oss hem utan deras hjälp, men någon timma senare pep mobilen till; "Kom ni hem ordentligt?" imponerande att folk bryr sig.

Samma person gjorde mig än en gång förvånad, han avbröt en diskussion för en plötslig fråga; "Vad tror du är meningen med livet?". Enligt mig finns det inget själkvklart svar på den frågan, men man ska sträva efter så stor lycka som möjligt. Mår man bra så trivs man med livet.

Det är lätt att imponera på mig, det enda som behövs är en "simpel" tankeställare och en vänlig gest.


Kommentarer
Postat av: Anton

Strävar verkligen efter lycka :) Glömt o fråga men kom ni till Taxi när ni ringde? Nummret jag gav er var typ 036 -13 13 13. Det roliga e att jag inte vet det egentlogen utan det är en gammal radioreklam som ja kom ihåg. Med en sån där sjungande röst "Taxi Kurir 13 13 13 " Undrar bara hur det gick..

2007-12-15 @ 02:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0