Måndagar.. dessa måndagar

Jag är lite smått orolig, för visst kan det inte vara ett gott tecken att utbrista "prosit" när man sitter ensam på sitt rum? När man använder sig utav det ordet är det oftast någon som nyst, och eftersom det endast var jag i rummet när detta inträffade, sa jag alltså prosit till mig själv utan att tänka på det. Efter det blev inte dialogen så mycket längre än " säger jag till mig själv..hehe" för jag insåg att jag antagligen inte skulle komma någon vart i ett samtal med mig själv. Jag kom även på mig själv vid lunchen i skolan att  högt uttala mina tankar angående vilken macka jag skulle ta, fick en del blickar från främlingar runt mig. För att vara positiv kan man säga att jag bara är social, inte alls konstig.

Annars var dagen bra, eftersom övertrötthet fungerar som dextrosol för mig så var jag energisk och glad från spanskan 8.20 till svenskalektionens slut 15.45. När jag väl satt på bussen för att hämta grannpojken Markus på dagis, slog tröttheten över mig. Men jag överlevde, efter mycket om och men. Efter barnpassning och middag sitter jag nu här och lär mig spanska av Mary över msn, hon borde seriöst starta egen firma med undervisning på bra nivå över internet.

Och idag var det en bra dag för shuffle, ipoden var på min sida och valde en perfekt blandning av hits. Jag är glad för de små detaljerna i livet, saker som dessa kan lysa upp en grå stund.

Meningslöst inlägg, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0