Soundtrack 2007

Inatt har jag kollat igenom Itunes i jakt på lugna låtar som jag förknippar årshändelser med, vad själva låten handlar om är oväsentligt egentligen.
När jag hör låten i fråga är det dessa saker som ploppar upp i min hjärna...

Januari

  • Jimmy Eat world - Hear you me | Mitt liv består av musik, dator och Marie.

Februari

  • Hello Saferide - Leaving you behind | Ligger sjuk hemma i sängen efter skidresa med skolan, och ett möte med en person vars namn jag lika gärna skulle kunna glömma.
  • The Kooks - Got no love | Jag är förvirrad och upp & ner, sitter vid köksbordet och har pluggångest.

Mars

  • Kent - Gravitation | Hade inte lyssnat på kent i en hel månad, i slutet av mars är detta den första låten jag lyssnar på. Tillsammans med Marie i vårsolen utanför skolan, blickandes ut över Hägernäs strand.
  • Håkan Hellström - Här kommer lyckan för hundar som oss | Marie och Lina skolkar en skoldag för att äta donkenfrukost vid Hägernäs strand, första dagen man kunde gå till skolan utan jacka.

April

  • Håkan Hellström - Minnen av aprilhimmelen | Första vårdagen med ett leende på läpparna och knastrande grus under skorna på väg till skolan.
  • David Gray - Sail Away | Jag finner min Julia, med denna låt
  • Lasse Lindh - En stulen bil | Sitter med Marie på flygplatsen i Italien för att sedan åka vidare till Barcelona.

Maj

  • The GooGoo dolls - Slide | Med kunskapsskolegänget i vakten.
  • Kent - Mannen i den vita hatten | Förberedelser för att lämna Kunskapsskolan.

Juni

  • The Fray - How to save a life | Allsång vid Zinkensdamm med nyfunna vänner.
  • [ingenting] - På drift | Skolavslutninskvällen består av konsert och efter det mys med vännerna i lekpark, går hem på natten i min vita klänning och snurrar i regnet med tårar i ögonen.
  • Bob Hund - Upp, upp, upp, ner | Hör den för första gången en försommarkväll hos Pato.
  • Laleh - Hide away | Jag är ledsen som aldrig förr, går ner till ICA på order av storebror för att köpa Juice och komma bort från hemmet.
  • Kristian Anttila - Paris | Akustisk spelning med Kristian första dagen på Peace and love, folk sitter på marken och lyssnar.
  • Shout out Louds - Impossible | Magisk natt i Borlänge springer jag till Bajamajjorna medan den spelas i bakgrunden.


Juli

  • The Sounds - Night after night | Trötta flickor I bilen på väg hem från Peace and Love.
  • Kent - Vi mot världen | Den låt som spelas mest hela försommaren, och förknippas mest med bilresor.
  • Kent - Välgärningar och illdåd | Sitter ensam vid Roslags Näsby och väntar på bussen för att åka till landet, solen reflekteras i vattenpölar.

Augusti

  • Lasse Lindh - Nu när du har mig förlorar du mig aldrig | Träffar Simon och Marie för att hänga i Ropsten en sista gång innan skolan börjar.
  • Lars Winnerbäck - Elegi | Vid en brygga i Hägernäs med Marie, nu är sommaren slut och höstvindarna drar in över landet medan vi har picnic i mörkret.


September

  • Jens Lekman - Jag tyckte hon sa lönnlöv | Promenerar ensam bland höstlöven på väg hem från bussen.
  • Kent - Lämnar | Första veckorna i gymnasiet, vilsen och längtar tillbaka till grundskolan.
  • Håkan Hellström - Vi två 17 år | Magiskt avslut av Håkankonsert på Grönan.

Oktober

  • Gavin Degraw - Dancing shoes | Går runt skolan med Marie på matterasterna.
  • Kent - Celcius | Jag träffade Jesper för första gången på flera månader, vi fotade en trehjuling och allt var höstigt.

November

  • Kent - Kärleken väntar | Sitter ensam på tunnelbanan på väg till konsert.
  • Kent - Socker | Första snön faller över Stockholm, jag sitter på bussen.

December

  • Montt Mardié - Paraply | Det regnar två dagar efter julafton, Marie får stå under mitt paraply på mellandagshopping.

Kommentarer
Postat av: Anonym

åtta gånger blev jag nämnd. så fint.
och jag vet inte hur många av händelserna jag var med på, väldans många åtminstone. Fint år hur som helst.

2007-12-31 @ 03:14:21
Postat av: Dan

jag blir lika glad varje gång du är bäst. och du är bäst varje gång! :D

2007-12-31 @ 12:05:29
Postat av: mariiieee

oj, det var jag som skrev den lite hemliga. men det fattade du antagligen.

2007-12-31 @ 16:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0