Lilla livet

Jag har i ett par dagar funderat på att börja skriva en novell för skojs skull, då är frågan: Vad ska den handla om? Jag har redan skrivit om Lyckan, Ensamheten och Livet. Jag vill skriva något oskyldigt men betydelsefullt, med en ljus ton. Kvar finns Kärleken, men när jag ens tänker tanken att skriva om kärleken inser jag hur smörigt och dåligt det lär bli.

När jag tipsar andra om handlingar brukar jag alltid säga, skriv om det du själv intresserar dig av och skulle vilja läsa om. Mitt svar på min egen uppmaning är en aning oklar, men jag intresserar mig av små händelser med små detaljer som blir stora ur perspektivet från ett litet liv.

Nu behöver jag bara en fundering att besvara innan skrivandet sätter igång.
En rubrik. Hmmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0