Fånga dan, tyvärr springer han snabbt!

Äntligen har vi slutat med ordkunskapen i svenskan, nu är det dags för novellskrivning och romanläsning! Denna vecka var uppgiften att skriva en inledning på 75 ord av en Novell,
här kommer min:


Carpe diem, fånga dagen, det har varit mitt motto och min guide genom livet sen första gången jag hörde det. Jag har levt 23 år utan måsten, sen filosofikursen på gymnasiet då jag läste de två orden för första gången, det var kärlek vid första ögonkastet. För mig betyder fånga dagen att göra det man vill göra, skapa största möjliga lycka.
Hur kommer det då sig att jag inte är lycklig? Hur fångar man livet?


Kommentarer
Postat av: Dan

Allt som handlar om mig är spännande.

2007-10-03 @ 14:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0