Fri

Klockan är snart två, jag satte mig precis till rätta i sängen,
är hur trött som helst och borde sova... Men orkar inte.
Därför skriver jag ett ogenomtänkt  och impulsivt blogginlägg!
Det får handla lite om min dag, inte ofta jag berättar sånt.. Men här kommer det:

Jag tänkte börja med att utse dagens man, eller rättare sagt dagens män.
Starkast lös min fd spanskalärare Aitor, det var längesen jag såg någon bli så ärligt glad över att se mig. Jag och mina goda vänner Julia och Marie (dagens kvinnor)  gjorde dagen lika ogenomtänkt och impulsiv som detta blogginlägg, vi begav oss efter skolan på ett besök i fd skolan, ett besök som blev lite längre och mysigare än väntat. Det var mycket intressant och nostalgiskt, träffade en del pratglada gamla skolkompisar och även en del nya ansikten, främst på lärare. Men några gamla godingar fanns kvar; Aitor, Fransson och Peter. Men tillbaka till dagens man, Aitor. Ett stort leende och en kram i samband med det så värmande "Hola Baolina" på den så saknade spanska brytningen, gjorde min dag. Han är en av de saker jag saknar mest från kunskapsksolan insåg jag idag, en helt underbar personlighet har den mannen. Plus att han är den enda som kan få mig att förstå spanska, därför gav han oss en liten snabbkurs i några krångligheter och beordrade oss att maila/hälsa på skolan om vi behöver honom. Sa jag att han är underbar?

Efter detta avnjöts en microlunch i Maries hushåll, för att sedan sticka vidare till Ropsten.
Där träffade vi en efterlängtad Simon, Claes och Calle. Som blir resten av dagens män. Kvällen var hur mysig som helst med film, skratt, galenskaper, diskussioner och allmänt massor av mys. Uppföljarkväll på måndag.

En helt jättelyckad första dag på höstlovet, svårslagen mysighetsgrad.
Den här hösten har i allmänhet vart rättså perfekt, nästan perfekt.

Nu borde jag sova, innan jag snackar bort mig ännu mer...


I thought I was a fool for no one,
but oh baby I'm a fool for you

Kommentarer
Postat av: Mattias

Aitor äger alla

2007-10-31 @ 23:08:19
URL: http://www.gitarristen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0