Nostalgi

Allt det jobbiga, all oro, allt som trängde sig fram om nätterna sopade ni bort med er närvaro.
Även under omständigheterna som var, blev juni månad den bästa på länge.

Det finns så mycket negativt jag skulle kunna förknippa denna månad med,
men tack vare er ligger det nedpackat i lådor, undangömt i garderoben för att tas fram och begrundas någon gång ibland. På min hylla står de små underbara händelserna kvar, jag minns ofta och saknar lika mycket.


Den ljumna junikvällen slog emot mig när jag klev av bussen, det duggregnade.
Med musik i öronen och med långsama steg lämnade jag lyckan och tryggheten hos mina vänner bakom mig, jag vandrade med lätta steg mot rädslan.
Jag böjde upp huvudet, lät duggregnet slå ner i mitt ansikte.
Jag lät musiken och regnet flöda genom kroppen, jag var lycklig ändå.
Ni gjorde mig lycklig, ni var lättheten i mina steg.
Jag log stort, sjöng högt, och hoppades att inga andra människor var ute och vandrade klockan 1 en skolavslutningskväll som denna.
I min vita klänning snurrade jag tre varv; ett varv för frihet, ett av lycka..
Ett sista insiktsfullt varv: allting ordnar sig tillslut.

Ni besegrade honom.

Tack.

Kommentarer
Postat av: MARIEDINFLODHÄSTUNGE

Det där var mycket fint skrivet.
Du är duktig värre och tack själv!

2007-10-08 @ 19:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0