Tillbaka till samtiden

Lunchen idag var episk, inte själva maten utan händelsen.
Jag och Marie begav oss till Täby Centrum för ett besök på Åhlens, innifrån affären kom en underbar och bekant röst från högtalarna, sjungandes på en obekant melodi.
Med skräckblandad förtjusning höll jag tillslut den alldeles nysläppta skivan i min hand, fin är den, gud vad jag har längtat.

Väl hemma var det dags för första lyssningen, när jag stoppade skivan i stereon var jag livrädd. Skräcken försvannn efter introt på första låten, hade förväntat mig stor besvikelse. Skivan är inte så värst "kentigt", men bra är den. Jag är hyfsat nöjd, över förväntan.


Bäst hittils:

- Introt på "Elefanter"
- "Våga vara rädd"
- Rysningen jag nyss fick av "LSD någon?"
- "Generation ex"
- "Columbus"
- Hur "Vy från ett luftslott" svänger
- Det episka avslutet med "Ensammast i Sverige"
Skivan som helhet - Underbar.

Jag är förälskad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0