Det som göms i snö

Jag längtar till morgonen, den alldeles speciella morgonen.
Den när mor min drar undan gardinerna, uppmanar mig att titta ut genom fönstret.
Hon tittar på mig med den där finurliga blicken.
Hon vet att resultatet av det som försigår utanför fönstret, kommer hålla i sig hela dagen.

Tillslut lyckas jag sätta ner fötterna på det kalla golvet, och slå mig ner i fåtöljen under fönstret.
Ett stort leende är resultatet av det som möter mig när jag kollar upp mot himlen.
Snöflingor; Vita, trygga och helt tyst singlar dom ner framför ögonen på mig.

Den första snön faller över staden, när jag öppnar dörren slår kylan emot mig.
Men inom mig är jag alldeles varm.
Det är något med den dagen, något som får mig att känna frid.
Allt är vackert, ingenting är grått, trist och fult.

Det är nästan perfekt.

Kommentarer
Postat av: Pjosk

Jag har två katter, en är grå.

2007-09-03 @ 23:29:33
Postat av: Jesper

Det som göms i snö kommer upp i tö, pling pling liten fågel hittar gammalt brö`

2007-09-04 @ 18:04:35
Postat av: Lisa F

din beskrivning ger mig en bubblande känsla i magen..Längtar ockås till snön..

2007-09-04 @ 21:49:37
URL: http://lyckofant.blogg.se
Postat av: Amelie

Nu när jag har läst vad du skrev... förstår jag rubriken såååå mkt bättre!!!
Jag ääälskar snö :D

2007-09-07 @ 22:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0