Du kan sluta dina ögon och aldrig känna dig ensam

Min största inspirationskälla är Markus 4 år,
eftersom han får mig att minnas.
Efter ett möte med honom blir jag alltid fruktansvärt nostalgisk,
tänker tillbaka på mitt eget liv.

Idag var kärlek det stora samtalsämnet på väg hemåt;
"Anna är kär i  både mig och David, men jag är kär i Martina.
Jag ska gifta mig med Martina, så David får gifta sig med Anna "


Visst hade jag också en fästman när jag var liten, jag hade till och med två.
Fast den ena var speciell, han var bara min. I alla lägen.
Två dagar äldre än jag, han var min bästa kompis redan från start på BB.
Vi formades med varandra, lärde av varandra, behövde varandra.
Han var min första "bästa kompis", "pokvän" och min första "kyss".

Eftersom jag flyttade till Täby som sexåring, och lämnade min vän i Vaxholm,
dog vänskapen efter några år.
Det enda som fanns kvar var minnena.
Det var även dessa minnen som förde oss samman igen...


En helt vanlig dag i sjunde klass, stod han där utanför klassrummet.
Det blev en nystart på någon slags vänskap, som förhoppningsvis aldrig riktigt kommer att dö.

Vi delar på en resväska full av minnen.
För värdefull att bara kasta bort.
Med denna resväska som bagage, var det tänk att han och jag skulle leva lyckliga i alla dagar;
hus, barn, hund, föralltid.
Vi hade planer för framtiden, men dessa planer krympte.
De har krympt till en kram och ett "Hej, hur är det med dig?" när man stöter på varandra.


Men det kommer alltid att finnas en hand för dig någonstans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0