Äntligen på väg

Jag har överväldigande vårkänslor, solen skiner och man kan gå i vårjacka utan att dö av köld. Det går inte ens att vistas utomhus med ögonen helöppna för min gamle vän solens strålar har varit borta så länge att man glömt bort hur man i brist på solglasögon klarar sig utan att ögonen svämmar över, men hur underbart är inte det?! Klart ett vårtecken, det är april, början på det lyckliga i livet där man är positiv till det mesta.

Detta firades igår med att träffa Julia som jag hade saknat ihjäl mig efter, vi vandrade runt lite på Götgatan och njöt av livet. Sen åkte vi till Observatorielunden, jag Marie och Julia köpte bröd, philadelphia, skorpor, körsbärstomater, tonfisk, kladdkaka, cheesecake, tropisk dricka och hade årets första picnic med Simon, Enfors och Bella.

Sen mötte vi upp med Lotta, Karolina och Claes för att sitta mot en orange vägg vid Nytorget och njuta av solen, allt är fint de första vårdagarna, det är till och med mer fint att åka Roslagsbanan hem än vad det brukar vara. Även om jag var kissnödig, och vanlightvis brukar uppskatta att åka Roslagsbana för att det är så rogivande, så var det extra fint igår.


Inatt har jag sovit 8 timmar mer än föregående natt, alltså 9 timmar, och jag är grymt utvilad. Vi har börjat med ungdomskultur på historian, just nu är det fördjupning om 50-talet och raggarkulturen, det blir man glad av. Sen fixade vi med vårat filmmanus på median, filmen ska kort och gott handla om en tjej som aldrig lyckas göra något rätt, sen räddar hon omedvetet någons värld när hon råkar blåsa upp en badboll.
Det kommer bli så bra!

Allt kommer att bli bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0