Happy people never fantasize

Idag fick vi reda på att Anders Göthberg, gitarrist i Broder Daniel, har begått självmord för någon dag sedan. Det är tragisk, 32 år gammal och får för sig sådana dumheter. Fast han gjorde det på rätt sätt, ska man ta livet av sig ska man banne mig göra det med ett hopp från Västerbron. För att hedra honom har jag och Marie försökt att sjunga BD-låtar hela dagen och nu strömmar Henriks röst och Anders gitarr ur mina högtalare.

Men jag är lättad, det hela började med ett sms; "Jocke Berg är död". Jag höll på att trilla av stolen där jag satt mitt i en malande föreläsning om EU, jag kunde inte tro vad jag läste och skickade ett par skeptiska men livrädda sms. Det visade sig att Bellas klasskompisar hade drivit med henne, men tyvärr var Anders död på riktigt.
Popsverige har förlorat en fin man. 

Vi ska alla en gång dö
(men jag kommer dö lite när Jocke Berg dör)

Kommentarer
Postat av: Johanna

nej. herregud....

2008-04-03 @ 22:11:19
URL: http://meandmusic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0