Ge mig vår

Helgerna går för fort, redan är det söndag. Den här helgen har sett ut som alla mina andra helger, har umgåtts med världens bästa vänner. I fredag var vi ett gäng hos Claes i Zinkensdamm, igår var det tjejkväll hos Johanna i Storstugan.

I lördag gick jag upp tidigt för att ta spruta, men fick åka därifrån eftersom man inte ska ta spruta när man har ont i halsen. Jag och Marie fikade med våra mammor istället, när Adde ringde och ville ha med oss till stan för att stå stilla på Centralen. Vi samlades tillsammans med massa folk i Kungsträdgården för att få information om hur det hela skulle gå till, sen begav vi oss dit. 15.45 frös alla mitt i sina rörelser, för att stå så i 3 minuter. Kul grej.

Sen skyndade jag mig hem eftersom jag skulle på middag hos grannarna, i Mörby mötte jag en 83årig man som började prata med mig. Han var lika ensam som jag och mycket trevlig, fick de 20 minuterna som jag väntade på bussen att gå lite fortare med sitt prat om grönsaker och livet.

Efter middagen var det som sagt tjejkväll, vilket innebär att man äter, skvallrar och degar i soffan.

Nu har jag en hård vecka framför mig, den börjar med simning och barnvaktning, fortsätter med massa läxor, en till barnvaktningsdag och slutar med två prov.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är fett värd, Lina. Se fram emot helgen istället!

2008-02-17 @ 14:09:55
URL: http://johannatakeabow.blogg.se
Postat av: Robin

Gamla människor är underskattade, många får för sig att alla pensionärer som pratar med en är pedofiler.

2008-02-19 @ 14:11:53
URL: http://bei.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0