Söndag?

Äntligen ett nytt klädesplagg! Det var längesen jag shoppade, och eftersom att jag är kvinna (även om det inte märks ibland) blir jag alltid lika glad av att köpa nya kläder. Även om det bara är ett litet fint linne från Monki känner man sig så nöjd, materialister är vi allihopa.

När jag hade sprungit klart i affärer med Johanna och Marie parkerade vi oss på Café 60, vi har alltid en tendens att bli sjukt många när vi är där. Det slutar alltid med att någon som arbetar där kommer och kastar ut oss, eller tvingar oss att köpa mer. Idag fick vi först sällskap av Enfors, sen simon, efter ett tag kom Bella och Georg. En stund senare ca tio pers till, och helt plötsligt stod vi ute på gatan igen.

Eftersom vi nu inte hade någonstans att vara slutade det med att vi splittrades, jag och Marie satte oss på tåget mot Mörby som vanligt. När vi plötsligt fick den galna idén vid Bergshamra; Vi sitter kvar på tåget och åker hela vägen till Fruängen och sen tillbaka till Mörby igen. Sagt som gjort, där satt vi på tunnelbanan i cirka en timma, lyssnade på musik, pratade och kollade på folk.

När vi satt där i djupa diskusioner avrbyter en man i 25årsåldern oss, han hade hört våran galna idé och fick för sig att lägga sig i; 
- "Varför åker ni inte hem och lägger er i sängen tillsammans med lite choklad istället?"
vi förklarade att vår idé var mycket mer episk och värd. Han svarar
- "Men ni är väl ett par antar jag? då borde ni ju åka hem och mysa"
Vi redde ut misstaget, sa adjö och brast ut i skratt.
Jag och Marie skulle alltså vara ett fint lesbiskt par.


Helgen har varit den bästa på länge, helt perfekt har den varit. Jag älskar livet.
- Fick umgås med Julia innan hon övergav oss för skidbacken.
- Hade mysigt hos Johanna med alla bästa.
- En fin person kom på nattbesök.
- Alla snyggingar samlades hos Claes för underbara samtal.
- Shoppade och fikade.
- Alla är glada igen efter vintern.




Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0