Varats olidliga lätthet

Här sitter jag och granskar msn messeneger, låter ögonen få vila extra länge på de personer jag inte pratat med på tid som känns som en evighet. Jag funderar starkt på att skriva, bara säga hej och fråga hur det är nu för tiden. Det är sorgligt det där, att man tappar kontakten med folk som man varit nära vän med. Men det är väl så livet är, man får is under fötterna och helt plötsligt har man glidit åt olika håll. Det finns antagligen en anledning till varför det har gått hål på isen, och denna stora spricka hindrar mig från att skriva något så litet som en hälsningsfras.

Idag lyssnar jag på instrumentalmusik, låtar utan sång. Det är mysigt och avslappnande, tyvärr väldigt sövande också. Känns som jag ska somna snart. Annars har det varit en hyfsat bra skoldag, svomorgon följt av historialektion som bestod av en tävling där det gällde att para ihop kläder och musik med olika århundraden. Jag fick chockerande nog G på historiaprovet, nästa gång ska jag plugga åtminstone två dagar innan så kanske jag kan få VG! Sen begav jag mig till median, gjorde klart tidningsupplsaget och kom hem vid halv två.

Jag är stolt över mig själv, pluggade hemma igår.
Nu ska jag fixa en kopp te och sedan fortsätta på samma bana.

Nya band till Hultsfred:
- Rage Against the machine
- Rufus Wainwright
- Serj Tankian
- Black Lips
- Adam Tensta
- Miss Li
- Arch Enemy
- Johnossi
- Sonny J
- Dreamboy
- Andi Almqvist
- Lazee

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fuck you i won't do what you tell me!

BRA blogg idag, djupt å metaforiskt

2008-02-12 @ 18:50:02
Postat av: alst

Media verkar rent ut sagt askul! Är det det?
Back to jeansfrågan, tog med mig en nära killkompis på stan och visade vad jag tyckte var "Sååå snyggt!" och han köpte faktiskt ett par. Han brukade vara en sådan där "H&M-jeans kille" och bara ha dem och vanliga Levis.

2008-02-13 @ 17:57:56
URL: http://alst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0