Blodsband och inredning

Här sitter jag med gitarren och spelar enkla kentlåtar, eftersom mina nästan obefintliga skills inte räcker längre än så. Mitt mål är att lära mig i alla fall fem låtar utantill, det går dåligt på grund av mitt korta minne.


Idag var jag hos min morfar som har cancer i ögat, men coola glasögon har han. Ett par gamla retro pilotbågar, som jag har paxat att få ärva (som vi hoppas blir om många många år). Jag har kommit på att han är min coolaste släkting, dels för brillorna, dels på grund av hur omtänksam, snäll och harmlös han är. Han har också alltid en massa historier att berätta, och när han var ung var han busschaufför ute på landet. Bonde-busschaufförer är goda om man jämför med de onda i Stockholm, han älskade sitt arbete. Nu förtiden är han vaktmästare på ett värdshus, och dansar på fritiden. Alla tanterna vill ha honom, men han valde sin Monica.

Min morbror Peo, är också rätt cool. Han älskar böcker, musik och allmänbildning. Han har MS och sitter i rullstol, men det gör honom inte mindre cool för det. I sin lägenhet har han en stor tavla på Charlie Chaplin, och hela Nationalencyklopedin i bokformat. Egentligen är han coolare än morfar, men pilotbrillorna saknas.


Nu ska jag rensa min bokhylla, ta bort dåliga böcker och ställa dit gamla klassiker. Sen ska jag önska mig böcker av de bästa författarna i födelsedagspresent, för jag är nörd. När bokhyllan är klar ska jag rama in ett par jättefina svartvita bilder som jag hittade i ett gammalt fotoalbum, och sätta upp på väggen.

Någon gång i mitt liv ska jag äga en polaroidkamera, det är mitt nya livsmål.

Kommentarer
Postat av: anna

haha najs släktingar alltså

2008-01-06 @ 18:55:41
URL: http://annahane.blogg.se
Postat av: Andreas

haha, obefintliga skills =))

2008-01-06 @ 21:23:31
Postat av: Anton

Haha. Polaroidkamera e fett najs :D

2008-01-06 @ 21:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0