Jag har drömt om att ha en riktig dröm

Det var längesen jag gick på en sådan promenad, som man går när man har något stort som tynger en. Jag minns när jag gick bland löven och kände mig som världens ensammaste, eller när jag gick i snön och saknade, eller den gången när jag var livrädd och hade klumpen i halsen en sommareftermiddag. Jag har varit helt lycklig och så gott som bekymmerslös i ett halvår nu, mitt andranamn skulle vid det här laget kunna vara Baloo.


När man levt som Baloo ett tag, så ger man sig automatiskt ut på en jakt efter något som är hjärtskärande, förbjudet och omöjligt.
Jag är jägaren, som letar efter något som får mig att ta fram paraplyet och bege mig ut på ännu en promenad.


Men det finns en chans att jag inte går ensam under mitt paraply denna gång.

Kommentarer
Postat av: Anton

Älska renget som slår mot paraplyet ovan!

2008-01-17 @ 20:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0