Please don't ask me if it's real

Jag älskar tisdagar, till en början är det sovmorgon med första lektionen 10.00. Om man har riktig tur består den lektionen, som är historia, av att se en film. Idag såg vi en del ur filmen Amadeus som handlar om Mozart, så det var bara att sätta sig till rätta på den hårda stolen och genomlida tiden fram till lunch. Tiden flög förbi, och helt plötsligt hade jag redan hunnit beklaga mig över planeringen av disken i matsalen och förflytta mig till wwi-datasalen. Där jag fixade lite med min hemsida, för att sedan försvinna ut i friheten med Marie.

Vi inhandlade julmust och begav oss hem till mig för att avnjuta den tillsammans med pepparkakor, och öppning av julklappar. För idag var det våran alldeles egna julafton, jag fick en kopp fylld med godis, ett nagellack, en burk med fyra olika sorters te, en bland-cd, en scarf och.. en julmustkapsyl! Tack bästaste Marie.

Så tittade Julia förbi en sväng, vi granskade skolkatalogen och skvallrade, jag har saknat henne. Efter hennes snabbvisit ägnade jag och Marie resten av tiden åt att kolla på Kentdokumentären och Ursäkta röran.

God Jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0