Ramlar

Här ligger jag nu äntligen nedbäddad i min egen säng, inatt sov jag skedandes mellan två personer hemma hos Johanna. Från klockan 8.15 - 8.30 då tre olika mobillarm ångestväckte oss efter en kvarts sömn, efter 45 minuters snoozande steg vi slutligen ur sängen.

Eller rättare sagt var det jag och Marie som tog steget och begav oss ut i snöstormen vid klockan halv tio på morgonkvisten, resten av folket stannade kvar i sängarna för att inleda det nya året med en lång sovmorgon. Eftersom jag och min högra hand var utsvultna bar våra ben oss mot Täby Centrum, där det mesta visade sig vara stängt. Efter lite halvsovande på en bänk i väntan på öppning, inledde vi tillslut det nya året med nygräddade baguetter, skrattande kon, yoghurt, muffins, latte och en varsin Kalle Anka-pocket.

Gårdagens nyårsfirandet blev för övrigt precis lagom, jag är nöjd. Plus att det kommer bli ett bra år i år, eftersom min fackla vägrade att sluta brinna vid tolvslaget och sms jag skickade kom fram trots alla smsköer. Finfina tecken på att detta år blir ljust, vill jag tro.

God fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0