Som att allting redan var bestämt, som att jorden går runt solen

Här sitter jag i min säng med gitarren, gör ännu ett försök att lära mig ett par visor. Annars tänkte jag spendera eftermiddagen med mor och far, eftersom dom glömts bort lite på senaste tiden. Sen framåt kvällen bär det av ut på havet, det blir min första segling tillsammans med Carro, Johanna och Marie, ska bli riktigt mysigt. Kommer hem på lördagkväll eller söndag, och då har jag planerat att träffa min käre vän Patricio. Johannes är en annan saknad vän, fick ett sms från pojken som är fast på ett läger fullt med både kristna och tydligen tråkiga människor, känns som att han måste göra något episkt med mig såfort han kommer hem.

De senaste dagarna har jag spenderat med mannen i mitt liv, vi har gjort vanliga men episka saker; allt från att se på film till att vara arga på världen klockan fyra på morgonen och kyssas i vattenspridare på en fotbollsplan. Vi hade två möten med  något som måste varit ödet, ett på en pizzeria vid Nora Torg och ett i Mörby C...
I can be your hero baby.. Alla ögonblick med Johan är sådana jag kommer spara i det där lilla speciella facket man har i hjärnan, där man sparar minnen och händelser som man plockar fram vid mörka tillfällen då man behöver något som lyser upp det dystra. Förutom att fylla mitt liv med kärlek så har jag träffat Carro, Johanna, Claes, Simon, Enfors och Calle för att vandra runt och hamna i Ropsten för att återförenas med Simons kära hem. En annan dag begav vi oss till Ösbysjön och gjorde sådant som man gör på sommaren; titta på ankor , doppa fötterna och leka med fotbollar.


Simon, Claes, Carro vid Gamla stan


Carro och Johanna vid Ösbysjön


Kalle på taket

 
Johan i gräset och Johan med världens näst vackraste soluppgång framför sig
(den vackraste var den på midsommar)

Kommentarer
Postat av: Mr X (johan :O)

Liiiina när jag läser sånt du skrivigt om mig och alla våra underbara ögonblick så blir jag nästan tårögd, du är helt underbar och du är en av få kvinnor som kan fånga en poet. Du är bäst, som en julafton med snö eller en konsert med perfekt set-list :)

2008-07-17 @ 00:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0