Allas våran Hampus

Nu finns han inte längre, i 12 år har jag vaknat av att en klumpig hårboll slängt sig upp i min säng och trampat mig hårt i ryggen.

Han fick ett långt och bra liv, med endast en månad av smärta. Det är lätt att fästa sig vid någonting, jag fäste mig vid denna varelse som jag själv valde ut för en tid som käns som en evighet sedan. Jag var fem år och ville ha den sötaste och fluffigaste hunden, han blev min och alla mina nära och käras, Hampus. Men inte trodde jag att jag skulle spilla såhär många tårar för en liten hund, men det var tydligen möjligt.

Imorgon har jag ett 3 timmar långt matteprov, jag blev avbruten av den hemska nyheten om hunden precis när jag slagit upp matteboken. Provet får helt enkelt gå åt helvete, det ordnar sig på något sätt.

Mars är tydligen inte min månad.

Kommentarer
Postat av: Karolina

jag finns här för dig.

2008-03-10 @ 22:31:22
URL: http://paintedrainbow.blogg.se
Postat av: Johanna

Vad fan Lina, jag vet precis hur det känns. Jag fick inte säga hejdå till min käraste hund som vi alltid hade haft. Kom och krama mig och mina hundar.

2008-03-11 @ 00:00:32
URL: http://johannatakeabow.blogg.se
Postat av: Maddzor

stackare :(

2008-03-11 @ 13:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0