För sent för Edelweiss

Håkans nya skiva har surrat i min skalle mestadels av dagen, det var kärlek vid första ljudvågorna. Nyss kände jag att det var dags för lite kent, när jag sitter i min spökstad.

Jag är född i en spökstad
där alla vet att jorden är platt
Jag växte upp i en spökstad
där torget blir ett slagfält varje natt

En dröm för dej, en dröm för oss som längtar
efter nån som håller om oss hårt
En lögn för mej, en lögn för oss som väntar
på svaret som ni aldrig kommer få
Tror du att kärlek är som sångerna vi hör?

Jag har sålt min själ till ett bolag
som aldrig kunnat skilja rätt från fel
Jag blev kär i en spökstad
du, du, du gör mej hel

En dröm för dej, en dröm för oss som längtar
efter nån som håller om oss hårt
En lögn för mej, en lögn för oss som väntar
på svaret som ni aldrig kommer få
Tror du att kärlek är som sångerna vi hör


Annars har dagen varit bra, träffade Marie, Albin, Anton och Jocke och vandrade runt lite i stan. Sen slog vi oss ner på String och efter ett tag kom en massa fler mysiga människor. Till slut åkte vi hem till Marie och köpte våffelsmet dagen i ära, det slutade med att det blev pannkakor av smeten i brist på våffeljärn.

Avslutade kvällen med att springa från Näsbydal till Täby centrum för att hinna med bussen, här ligger jag nu helt slut och djupt försjunken i tankar.


Kärlek är ett brev skickat tusen gånger.

Kommentarer
Postat av: alst

"Alla trodde att jag skulle förlora mig, men vi kan runaway när som helst"

2008-03-27 @ 16:41:34
URL: http://alst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0