Stress

Nu är samhällsredovisningen avklarad, en börda som äntligen släppts från mitt bröst. Annars har dagen varit lång, speciellt eftersom jag och Marie stannade kvar i skolan två timmar efter vi slutat för att plugga svenska inför morgondagens prov. Ibland förvånar vi oss själva, men det funkade riktigt bra efter en Lion, latte och lite skratt.

Lina dricker Maries fanta
   s        p           d.o       a.o

Maries fanta dricks av Lina
            s               p          agent

Jag hatar satsdelar, adverb och alla slags pronomen.

Ikväll var planen att åka till Stampen och gå på invigningen av Feodalherren, en klubb som Pato och resterande i Bad Hairday står för. Tyvärr är allt emot att jag ska dit; lärare som gett mig ton av läxor och prov, föräldrar som tycker att jag sover för lite och inte sköter mina studier, mobilen som fortfarande ligger på denne Angelas arbete,  och även vädret som är riktigt ruskigt.

Förlåt Pato, men jag blir hemma. Nu ska jag värma mig i duschen, göra en kopp té,
och sedan börja plugga.

- Svenska grammatikprov
- Engelska Nationella muntligt
- Spanska uppsats (öva preteritum och imperfekt)
- Samhällskunskap s. 138 - 149
- Historialäxa s. 254 - 258 + renskriva och läsa gamla läxor
- Storyboard

Kommentarer
Postat av: Sooofie

Hahaha du är inte ensam i helvetet , jag har precis lyckats lära mig satsdelarna hyfsat! :D

Aldig sett ngn som lyckats göra satsdelar roligt, men du är på god väg ;D
Så nu är det ju bara RESTEN kvar.. sjukt mkt ju! :O

2008-03-12 @ 21:00:16
URL: http://sofiehero.blogg.se
Postat av: alst

Det enda man behöver veta är Kär = Adjektiv. Enligt moi.

2008-03-13 @ 19:54:16
URL: http://alst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0