Att våga hoppas på något fint ät att skjuta sig i huvudet

En väldigt trött Lina som längtar efter sin egen laptop och säng är det som bloggar, från den stationära datorn inne på kontoret. Vilket betyder att jag nu sitter upp på en hård stol, jag kan inte använda min dator för internet dör när man kopplar i strömsladden. Stackars mig, livet är hårt ibland, som just nu när jag sitter på denna hårda stol och helst vill halvsova med datorn på magen. Men istället ska jag svara på frågor till en intervju i engelskan och egentligen plugga inför två samhällskunskapsprov, och på det göra en uppsats. Jag hatar samhällskunskap, och det är inte mycket här i livet som jag hatar. Jag kommer säkert få IG i samhällskunskap A och matte A, duktig Lina. Däremot fick jag VG+ på engelskanationella, det är lugnt godtagbart.

Idag har jag gått runt och frågat folk hur mycket deras mobilräkning brukar gå på i månaden, till ett matteporjekt. Bland elever var 400-500 kronor vanligast. bland lärare 0-100 kr. Dagens ungdom är verkligen besatta av kommunikation som mobiler och msn, det är nu bevisat. Sen har dagen segat sig förbi, och nyss kom jag hem och lärde min pappa hur man kopierar saker på datorn, det är väldigt svårt att trycka in ctrl och C för att sedan klistra in och trycka ctrl V, jag tror vi måste öva hela veckan innan han får riktig kläm på det. Men det är smällar man får ta.

Nu vidare till engelskaintervjun, vilken sång representerar mig bäst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0