Du sätter höstsolen i eld

Så var halva veckan avklarad, inklusive den mördande tisdagen som jag gått fullt ut för andra gången denna termin. Har alltid på något vis lyckats missa åtminstone sista lektionen andra tisdagar, det är nästan fysiskt omöjligt att gå i skolan från 8.20 till 16.30. Igår dog jag en aning under Geigrafilektionen som pågår till halv fem, mer förvirrad än vad jag vart tidigare i mitt liv. Men jag överlevde, fastän det var skolfoto och samhällsprov samma dag.

Denna dag var en aning bättre, offrade min sovmorgon för att gå upp halv sju och göra Johan sällskap vid frukostbordet innan han lämnade mig och bar sig av till Danderyds gymnasium. Men det var det värt. Mattelektionen gick konstigt nog riktigt bra att uthärda, och likaså svenskalektionen som bestod av att hålla tal och göra ett retoriskt fel med flit. Sista lektionen satt jag bakom trummorna, det var dags för uppspel av vår första uppgift på estetiska verksamheten. Vi spelade What if god was one of us, och det gick hyfsat bra, tror jag.

Under lunchen besökte jag biblioteket med Marie, jag lånade tre böcker; Ett UFO gör entré av Jonaes Gardell, och två böcker av Per Nilsson; Sjutton och The return of hjärtans fröjd. Jag älskar böcker. Och författare som kan formulera sig sådär så håret reser sig från kroppen.

Nu har jag skrivit klart en uppsats om Hamlet, och försökt börja göra en låtanalys på engelska. Låten ska ha en text och helst en författare som kan förknippas med "madness", jag har ca nio låtar med potential. Beslutsångest.

Nu ska Johan övningsköra hit, sen blir det lasagne. Jag är hungrig.

Och det var en nästan fulländad dagsreflektion, en sådan har jag inte gjort på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0