In i oändligheten

Idag var en dag som kunde gått väldigt olyckligt, men det gjorde den inte. Imorse klockan tio föll inte dommen, en stor lättnad spred sig genom min kropp. Om tio år, inte nu, men om tio år i en etta med LPskivor på väggarna och massor av värmeljus ska vi tillsammans om sisådär tio år skapa liv.

Idag kändes det som att jag öppnade boken om mitt liv och klev in i ett nytt kapitel, med rubriken "höst och tvåsamhet". Till toner av samma låt som jag hörde den där gången när jag klev in i sommaren och kröp ner i 90sängen, har vi nu varit ännu lite närmre fast i en alldeles nyköpt säng, en sån för två. Ikväll hittade vi spår från då, ett avtryck på en vägg och en tatuerad boll med ett hjärta omringat av två bokstäver. Söndagen den 7e september blev på något vänster en alldeles magisk dag.

Only love
Can make it rain
The way the beach is kissed by the sea.
Only love
Can make it rain
Like the sweat of lovers'
Laying in the fields.


Fredag, öl och cider blandat med lekar och prat, en del chips och kramar. Avslutades med poesi, gitarr och sång.. Ultimat kväll med nära och kära.

Lördagen inleddes med nudlar och The Grudge, timmarna rullade på och vi begav oss hem till Jocke för Bastu och Jacuzzibadande.

En helg att minnas.

Kommentarer
Postat av: En liten person.

Man blir så glad av dig Lina! Du skriver så fint.

2008-09-09 @ 09:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0