"Hennes doft sitter kvar i mina smutsiga lakan"

"Sheets of empty canvas, untouched sheets of clay

Were laid spread out before me as her body once did.

All five horizons revolved around her soul

As the earth to the sun

Now the air I tasted and breathed has taken a turn



Jag kom alldeles nydligen på att jag har något för låtar/texter som innehåller små rader om lakan, enligt mig är det nog det absolut finaste man kan skriva om nästan. På något sätt kan ett par lakan förmedla så mycket känslor. Ikväll tycker jag att det finaste Jocke Berg, den största poeten av vår tid, har skrivit är just den raden som råkar vara rubrik för detta inlägg. Han skrev den innan 95, alltså då Kent ännu var Havsänglar. Vilket innebär att låten "Bilder" som citatet kommer från, endast finns på en skränig demoinspelning. Men charm, det har den.

Annars har ju både Pearl Jam (stycket där uppe) och Jens Lekman (texten här nedanför) också lyckats rejält bra, två låtar värda att lyssna på. Därför ger jag dom till er!

"Så vi pratade i timmar
Dina tårar i mina lakan
Du sa att du tyckte du var ful
Jag fatta ingenting
För det där är skitsnack, och det vet du
Du är det vackraste jag har sett ju
Jag har förlorat mig själv i dig
Förlorar jag dig, så förlorar jag mig"
 





Inatt är jag ensam igen, imorgonbitti kör Johan upp!

Kommentarer
Postat av: karo-lina

lina lina, min fina fina lina. jag saknar dig.

2009-02-19 @ 23:19:43
URL: http://typisktkarolina.blogg.se/
Postat av: Isabella

Black med Pearl Jam är brilliant.

2010-01-12 @ 16:11:27
URL: http://cocaineblues.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0