Hon är tyst och bara andas, i ett litet ögonblick

Det har hunnit gå en hel vecka in i februari, och liksom varje år har jag dragit på mig en förkylning. Revolutionerande har denna års förkylning endast utgjorts av lite halsont, hosta och svullna öron, jag kan skatta mig lyckligt.

Jag kan skatta mig ännu lyckligare att denna dag för mig räknas som en fredag, för en sån lyxig person som jag och resterande av Tibbles elever har två studiedagar på rad framför oss. Så imorgon ska jag passa på att bli frisk, plugga, ta hand om mig själv och eventuellt bege mig till Täby centrum för att uträtta en del ärenden. Det behöver hämtas ut grejer på apoteket, köpas underkläder och en silverpenna, samt förberedas för 8månadersdagen och alla hjärtans dagen som infaller på fredag och lördag.

För i år är jag lycklig på alla hjärtans dag, mannen som dagen ska spenderas med ligger just nu här bredvid mig i min säng. Fast härifrån ser han mest ut som en liten mask, helt inlindad i de gröna lakanen. En sovande mask, med ett litet visslande ljud från näsan, ett väldigt hemtrevligt ljud som ackompanjerar mina fingrars tappande på datortangenterna. Jag är en lycklig flicka.

Idag var min storebror och min käre brorson Rasmus här, jag har kommit på att det är mina absoluta favoritsläktingar. Och min 6-åriga brorson lät mig få veta att han tycker att jag är ganska så snygg, den finaste komplimangen jag fått på länge.


Kommentarer
Postat av: Alice

Äsch, jag har alltid tyckt att du är ganska väldigt snygg.

2009-02-14 @ 21:16:53
URL: http://alst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0