Vi har väl inga hemligheter kvar

2009, snöfall och Almost Famous i bakgrunden. Imorgon är det dags att kliva in i skolhelvetet och jag är inte redo, ensam kommer natten bli också, fast just nu känns allt helt okej. Som sagt sitter jag här och halvkollar på en bra film i min ensamhet, och reklefterar lite över året som gått..

Årsskiftet 2007 till 2008, två timmar efter tolvslaget träffade jag en person för första gången. Prick ett år senare, nyårsafton 2008 till 2009 är det denna person jag kysser. Det stämmer alltså, den man spenderar nyår med spenderar man året med, och vilket år det blev! Jag har upplevt saker som jag bara drömt om förut, jag har levt livet med vänner hela våren och på sommaren blivit så kär så jag nästan spruckit. Det övergick till världens mysigaste höst och en alldeles underbar vinter, 2008 blev verkligen mitt år.

Jag hade bestämt mig för att INTE göra en årssammanfattning, men det verkar som jag redan är påväg och det går inte att hindra... Så jag verkar inte ha något annat val än att ta upp ett par datum och händelser jag minns som speciella...

I januari bärjade jag umgås med en del nya människor, jag träffade bland annat Karolina för första gången den 19 januari på Lidingö, henne träffade jag igår på Carros 18årsfest, och jag lovade att nämna henne. Karolina är fin, med henne kan man göra galna saker som att äta kakor i Simons säng och springa i rulltrappor och sjunga Håkan Hellström. Hon blev en stor del av min vår, som för övrigt spenderades mest hemma hos Claes, runt Bellas köksbord, i Ropsten eller på gator i stan.

I februari trodde jag att jag var kär, jag spenderade för första gången alla hjärtans dag som upptagen.

Jag såg kent i Eskilstuna, stoppa mig juni på hemmaplan. Senare i mars såg jag dom igen, då hade jag hunnit fylla 17 år och efter konserten fick jag fina sms som jag trodde skulle förändra allt.

I april började livet, jag minns flera speciella dagar och kvällar. Bland annat den gången vi gjorde slut vid fontänen i ropsten, den gången vi blev tillsammans igen under stjärnorna i Tanto, ett par förbjudna läppar den 18 april,  för att ungefär en vecka senare gå skilda vägar med den första och ta första riktiga steget med de inte längre så förbjudna läpparna.

Maj, maj var underbar. Jag började försvinna iväg från verkligheten. Jag vaknade för första gången bredvid det lockiga håret och de nu helt tillåtna läpparna, jag fick blommor som matchade mina ögon, jag blev tagen med storm.

11 Juni stack vi till Hultsfred, missade skolavslutningen och upplevde den antagligen bästa festivalen i mitt liv. Den 13 Juni blev Lina och Johan oficiellt ett par, klockan var ungefär 2 på natten, det var iskallt men jag var kär och lycklig. Jag utser den 13e juni till den bästa dagen 2008, den bästa dagen i mitt liv.

Resten av juni, juli och augusti spenderade jag med ovannämnda själsfrände. 18e juni gav jag bort något fint, likaså 18e juli. Det är antagligen det finaste någon någonsin har sagt till mig, "Jag...älskar dig", jag gav bort mitt hjärta i gensvar.

Sen började skolan och allt känns lite för nära för att vara nostalgiskt, men jag fick den bästa hösten någonsin eftersom jag var rakt igenom lycklig. Likaså vintern, 13e december hade världens finaste man varit min i ett halvår, ochdet  är han fortfarande.

Om 2007 var året jag undvek kärlek blev 2008 året med mer kärlek än allt annat, och jag hoppas 2009 blir likadant.

Så blev det ännu en töntig årsresumé, den är varken ambitiös eller genomtänkt och saknar en massa minnesvärda händelser. Men resten har jag i mitt huvud och hjärta, och det är det som räknas.

Ha ett underbart 2009!

Kommentarer
Postat av: karolina

du är fin du lina

2009-01-06 @ 17:15:29
URL: http://typisktkarolina.blogg.se/
Postat av: Amelie

Det du skriver gör mig lycklig, jag hoppas ditt 2009 blir lika bra som 2008 och ännu bättre! För det du är värd det! Jag älskar dig gumman!

2009-01-12 @ 22:03:40
URL: http://uglybear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0