En hyllning?

När toner klingar samtidigt, enligt ett regelbundet rytmiskt mönster, kan det uppstå något så magiskt att man slungas bort från verkligheten ett tag. När håren reser sig från armarna, man blundar hårt, och får kämpa för att hålla tillbaka tårarna, bara för det är så vackert. Musik kan skapa den perfekta harmonin.


Det finns en låt för varje tillfälle, för varje person, till och med för varje relation. Det finns alltid låtar att identifiera sig med, en textrad som säger något speciellt, en titel som beskriver en händelse ur ett liv, en genre för just dig. Att ha ett soundtrack till sitt liv både piggar upp vardagen och får en att känna sig lite tryggare, att man då vet att det finns åtminstone en person som känner som man själv gör. Med musik är man aldrig ensam.


Man kan uttrycka sig med hjälp av musik, det enda man behöver göra är att röra lite på höfterna och skapa sin egna lilla dans i ren glädje. Man kan även skapa ett blandband med just dom där speciella låtarna som betyder något för dig eller för personen du tänkt ge det till, bara för att visa att man bryr sig. Man kan visa sina känslor med hjälp av musik.


Kommentarer
Postat av: sofiero

Men va fan din va ju bättre! Jag vet inte om jag ska ha min, känns bara som tomt snack... Kommer verkligen inte på nåt bra att skriva om och NEJ, jag kommer absolut inte hålla mitt imorron..! Haha har du kommit på nåt nytt? :)

2009-03-03 @ 19:01:03
URL: http://sofiehero.blogg.se/
Postat av: Ad

Vad har jag för låt?

2009-03-03 @ 19:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0