Vi är förlorade vi två, sen vi var 17 år

Idag har jag levt min sista dag som 17, ikväll infaller alltså mina sista timmar som omyndig. Jag tänker nu följa Emmas tips och lyssna på alla låtar som handlar om att vara 17 år, för det visade sig att finnas en hel del såna, ett par extra fina också faktiskt.

Jo, vi har Håkan Hellströms "Vi två 17 år" som jag citerar i rubriken, eller Veronica Maggios låt "17år", som verkligen handlar om att vara sjutton år. Lars Winnerbäck sjunger även en fin rad i Hjärter dams sista sång "du var sjutton jag var sexton och jag skolkade från allt jag ville bara vara med dig" som även den beskriver känslan om att vara just 17.

Men imorgon blir jag stor, och det första jag ska göra för att utnyttja detta är att köpa en Smultronpuss, sen blir det krogen på kvällen!

Annars tror jag faktiskt att allt kommer fortsätta precis som vanligt...

Kommentarer
Postat av: A

Grattis!!! :D

2009-03-06 @ 10:43:46
Postat av: Amelie

Jag har redan sagt grattis, men jag passar på en gång till.

Jag hade också kunnat säga att jag hoppas att du får allt du önskar dig nu när du fyller år, men jag tror banne mig att du har allt som man kan vilja ha! Och jag hade nog varit väldigt avundsjuk om jag inte visste att du om någon förtjänar allt fint!

Okej, till det jag tänkte säga: Att du skulle ha lyssnat på Abba - Dancing Queen! perfekt 17 år sång, men jag får passa på att lyssna på den, jag har ju mer än ett halvår på mig... SUCK

puss och kram sötnos!

2009-03-06 @ 16:49:20
Postat av: Lina

Aw, Amelie min sötaste! Tack! Du är då för fin. Jag hann tyvärr inte lyssna på låten :( men jag kommer gärna och leker 17år med dig någon gång och lyssnar på den :D har ett eget litet disco!

Du är underbar! Puss på dig <3

2009-03-07 @ 14:21:53
Postat av: emma

vad fint att du följde tipset från coachen! känns fetbra faktiskt

2009-03-08 @ 23:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0